Share your repls and programming experiences

← Back to all posts
[UPDATE!][Game] Survive2D: will you survive? (prob not)
potatojs

HELLO HELLO

hello go HELLO HELLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

UPDATE1:

don't worry your progress won't be removed (hopfully):

  • fixed the tabs thing now time won't pass if you are not playing
  • added a leaderboard that you can enter by sending a screenshot of the number of days you survived
  • there is arrows pointing towards enemies that are outside the window
  • you heal when you kill enemies
  • random bug fixes
    yes you can tell i ACTUAllY lisened to the feedback, (about the "i'm too busy to update the game" thing, a blender render was taking too long so added the most requested stuff while it's rendering to not waste time)

UPDATE2:

added a pause menu, also keybinds for the tools, fixed some bugs :D
oh and also added a footer for all the smart people that exposed me, :P
also thanks for all the updoots i guess, i mean 170+ i think this is my most updooted post lmao, (because it's no where near the most post i've put effort into)

UPADTE3:

you know what day it is...
UPDATE DAYYY!!!!

  • enemies now are slower at the day, and to make things fair for them they are a bit faster at night
  • added a grenade launcher
  • running on floor makes you faster so now floors are actuall usefull
  • ou can open and close the pause menu using the p in your keyboard
  • i maybe added other stuff but i forgot so yeah..

  • didn't add a mini map, i changed my mind for various reasons

netlify app will be updated in a couple of minutes

ABOUT the leaderboard

so your old screenshots won't count bacause the game was update too much

gameplay

you move with the arrow keys or WASD, you shoot/build/attack using your mouse.
you unlock a tool by clicking on it, it will show you the tool stats as well as the tool price, after that, you can upgrade it by clicking on it while it's selected. if nothing happens then the tool is maxed.
you can also sell building by clicking them while selecting a building tool,
your goal is to survive for as many days as you can, so be aware the zombies and the demons, you can camp, you can fight, you can run do whatever it takes to survive, your health regenerates when it's daytime and you killed all the enemies.

about

this is a quick thing i made for two reasons:

    1. i wanted to fix the abomination that was this game, i mean, the buildings don't stick to a grid???!! it was so stupid, i didn't play his game but i liked the idea. 2D survival game with building and shooting elements..
    1. i wanted to practice typescript so i can move on to postegres and react with typescript and stuff

source code

here

Voters
BenMcDonald1
PietroAngiulli
82hannah-pollard
59kills
CemGler
reyadsouza880
DarianYee316
Siratpreet-Kaur
SilvermoonCat
YilingSun
Comments
hotnewtop
CodingElf66

This game somehow reminded me of Minecraft. But with creatures way more creative! Maybe you should add more things, so that we can do more. You can add gold ores, maybe? And add armor, like Minecraft. Anyways...

REMEMBER TO TAKE how to survive a zombie apocalypse, it'll come in HANDY in this game

This is the BEST GAME EVER

For the next part, I think that you wouldn't want to watch it. Sorrowful suffering in silence...

And very dramatic, too...

DUN DUN DUN

Me suffering the worst possible death ever. Hey, at least it was my first try!

Scene 1: A whole evil mob chasing me

Scene 2: A super evil and annoying mob CHASING ME (uh-oh)

Scene 3: A SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER EVIL CROWDED MOB CHASING ME TO DEATH (DUN DUN DUN)

30 minutes later...

Day 5... more zombies and devils and big zombies... yawn

Day 6: More zombies, devils, and big ZOMBIES. Eek

Day 7: Yay, my first wall delayed at least 100 evil creatures in a mob... whew!

Day 8: Uh-oh, new creatures coming in. EXTRA BIG DEVILS CARRYING EXTRA BIG WEAPONS... UH-OH

My last day on Earth... anyways it was 9 days of torture LOL

3 days later...

450 days (I don't have the pfp sadly, because the tab blanked out, but I do have a pfp for another thing, I unlocked all items and upgraded them to the highest level possible).

Congrats to me!

AND A NEW HIGHSCORE (with pfp)!

potatojs

@CodingElf66 hhh thanks :D
but unfortunately i'm not gonna update it :(
if it is i hard 2hours+ feature prob not gonna add it, but if it is something simple like a new enemie... maybe?

CodingElf66

@potatojs And I think you put too much zombies btw.

UltimatePython

@CodingElf66 Oof. Good first try. I didn't know that you had to press space and I literally died when the first zombie wave came lol. At least my record was 10 days.

CodingElf66

@UltimatePython Wow. Wanna have a competition?

Baconman321

@CodingElf66 I got to day 50 ez.

For some reason, there a lotta stone in the left section of the map, especially near the left border.

Upgrade sword to iron, then it all ez from there.

I was able to take down the super big axe demon with a sword fairly easily without getting hit.

Oh and: don't waste your materials on walls, they don't help much

potatojs

@Baconman321 ehh WAAAAAAT?
i don't get passed day 20 without cheating :(
i forget if i fixed that bug... but basically when i was making the genStone function, i made a limit to the amount of stone that can be spawned, when the loop reaches that limit is just returns out of the function. the problem is the loop generates rocks starting from the top-left corner (the 0, 0) so there is a change you won't find any stone in the bottom right corner (width, height) :D

CodingElf66

@potatojs I got to 450 days, then I pretty much got bored. Once you get the 100 damage gun, you're really unstoppable. But the problem with that one is that it is like 1 shot per 5 secs. I'm actually not kidding.

CodingElf66

@potatojs A new enemy! Ok, you can put Minecraft characters, I guess.

Baconman321

@potatojs Technically I left the tab running, so I was at day 18 or so.

But it's not too hard to get to level 20+.

You should make stone regenerate, so far I haven't seen that happen.

CodingElf66

@potatojs Maybe add a spider?

potatojs

@CodingElf66 450DAYS!?!
Thats like 900min/15hours of playing, bruh

potatojs

@Baconman321 it does, just move around the map don t stay in one area

CodingElf66

@potatojs Dude I forgot to close the tab when I was like at 75 days then when I woke up to play again it went there. The day night cycle. lol

Nathanielx3rd

@CodingElf66 Ok is there a reward for beating the highest score

UltimatePython

@Nathanielx3rd i'm not sure, but I don't think so. You thought upvotes? Well, at least CodingElf got his 8 upvotes for this comments lol

komainu

if you close and reopen the tab and click continue the stone, trees, etc with [email protected]

potatojs

@komainu no they won't

komainu

@potatojs it worked for me

FlaminHotValdez

@potatojs is not that hard shotgun is OP

FlaminHotValdez

@Baconman321 And guns in case you don't want to get close to the big axe guy.

Baconman321

@FlaminHotValdez I used to be able to ez take down the big ax guy with just a sword, but now that they are faster it is a lot harder. I have still done it though, but with a much higher failure rate.

FlaminHotValdez

@Baconman321 I just don't risk it lol he 2 hits me

ruiwenge2

wow this is really cool! great job!!

potatojs

@ruiwenge2 thank you so much :P

ruiwenge2
potatojs

my favourite thing in this project was the quadtree, it turned the game from a power point presentation to a faster, but equally ugly power point presentation.

mollthecoder

@potatojs It's not THAT ugly.

omaewashendieru

LOL I WAS COCKY AND I DIED XD

potatojs

@omaewashendieru lmao that's A LOT of days, you are gonna stay in the leaderboard for a while...

maxina

potatojs
UnhipPaladin

Please update this, its amazing, i love it.

notTussiez

Cool!
Did you build this on Replit? The nodejs app simply redirects you to netlify

potatojs

@notTussiez no i coded it in vscode, pushed it to github, hosted it in netlify from github, i then created this node app that rediects you to there. i couldn't host it in repl :(

notTussiez

@potatojs From what I know, VSCode is pretty useful. I'll have to try it sometime.
:(

potatojs

@notTussiez vscode is the perfect ide, (for me at least),

potatojs

why didn't post in sooo long

well i was learning docker and nginx and stuff, some devops basically. and also some full stack stuff: graphQL, react, firebase, and friends

AmiteshJinka

@potatojs
Hello! Love your game! I just want to know how you learned to code this... did you use like a website to help you learn or by school...?
(I really want to learn how to make stuff like this)

FlaminHotValdez

nade launcher :O

Jessica0519

A guy who survived 85 days? That's crazy! I survived 5 days.

PriyankBhambu

PriyankBhambu

I unlocked all the stuff now what

potatojs

@PriyankBhambu survive for as long as you can then send a screenshot containing the ending screen to me so i can add you to the leaderboard

PriyankBhambu

@potatojs Ok im at day 55 right now

devplodocus

wow this game is hard! Survived to day 15

CodeModeOmar

NOT GONNA LIE this is amazing.

VOb

noice

potatojs

@VOb noice

elbury

Review of the game.

In some ways, this reminds me of Minecraft, but it's lots more fun. The 2d style really gives me some nostalgia with those BR adobe flash games.

Overall its a 9/10

UPDATE1:
don't worry your progress won't be removed (hopfully):

fixed the tabs thing now time won't pass if you are not playing
added a leaderboard that you can enter by sending a screenshot of the number of days you survived
there is arrows pointing towards enemies that are outside the window
you heal when you kill enemies
random bug fixes
yes you can tell i ACTUAllY lisened to the feedback, (about the "i'm too busy to update the game" thing, a blender render was taking too long so added the most requested stuff while it's rendering to not waste time)
UPDATE2:
added a pause menu, also keybinds for the tools, fixed some bugs :D
oh and also added a footer for all the smart people that exposed me, :P
also thanks for all the updoots i guess, i mean 170+ i think this is my most updooted post lmao, (because it's no where near the most post i've put effort into)

UPADTE3:
you know what day it is...
UPDATE DAYYY!!!!

enemies now are slower at the day, and to make things fair for them they are a bit faster at night
added a grenade launcher
running on floor makes you faster so now floors are actuall usefull
ou can open and close the pause menu using the p in your keyboard
i maybe added other stuff but i forgot so yeah..

didn't add a mini map, i changed my mind for various reasons

netlify app will be updated in a couple of minutes

ABOUT the leaderboard
so your old screenshots won't count bacause the game was update too much

gameplay
you move with the arrow keys or WASD, you shoot/build/attack using your mouse.
you unlock a tool by clicking on it, it will show you the tool stats as well as the tool price, after that, you can upgrade it by clicking on it while it's selected. if nothing happens then the tool is maxed.
you can also sell building by clicking them while selecting a building tool,
your goal is to survive for as many days as you can, so be aware the zombies and the demons, you can camp, you can fight, you can run do whatever it takes to survive, your health regenerates when it's daytime and you killed all the enemies.

about
this is a quick thing i made for two reasons:

i wanted to fix the abomination that was this game, i mean, the buildings don't stick to a grid???!! it was so stupid, i didn't play his game but i liked the idea. 2D survival game with building and shooting elements..
i wanted to practice typescript so i can move on to postegres and react with typescript and stuff
source code

potatojs

@elbury lol thanks :D

Dynosawr

bruh @potatojs

Dynosawr

@Dynosawr too careless

Dynosawr

@Dynosawr the is a word "I Love Survive2D" that is WIP

potatojs
EliasPetren

why i get minus iron with iron pickaxe wtf man???!!!!

potatojs

@EliasPetren because i'm stupid, i tried to fix a bug but i messed up, i'll fix right now

potatojs
kali2013

I LOVE UR GAME!!! its so good i am a starter to like 20 mins ago and its fun I want to make a game like u

potatojs

@kali2013 Thanks :P

Dimo10

also you should add recipes to make weapons I do not know if there is one already.

Dimo10

This game is fun even know I survived for a Day.

potatojs

@Dimo10 thanks :D

Dimo10

@potatojs welcome. I think this game is on crazy games to so you could say your famous! if not good game

potatojs

@Dimo10 what's "crazy games"

Dimo10

@potatojs it's a game in side of games but it's probably not Idk

Dimo10

@potatojs never mine bye!

TylerNguyen19

When will be the next update?

potatojs

@TylerNguyen19 when i find good ideas

JacobBirch

first time playing, day 1 went great

potatojs

@JacobBirch lmao fight zombies with a sword :D
that's the equivelant of fighting using a fork, it doesn't really work

NehalRam

@potatojs axes are supposed to be strong man(minecraft reference)

replitcodEr101

So the Leader board is 14 days - 28 days for the 3 players my record is 9 days

skean007

This is cool!

SERGIDOMENECHGA

tg

MatthewADev

We'll be right back

potatojs
komainu

TURN DOWN THE DAMAGE AND DAMAGE SPEED OF THE SMALL DEMON @#$*!

potatojs

@komainu lmao no

komainu

@potatojs I have literally died twice to them. and what does the
mean? how does it work?

potatojs

@komainu it's cycles, basically useless internet points, you get them by:
getting upvotes on your posts or comments (one upvote = one cycle)
or when someone marks your answer as the correct answer, only in an "ask" post (one question answered = 5 cycles)
the only value i see in them is having a reason to celebrate when you reach a nice mile stone (100, 500, 1000...) i used to do these too

komainu

@potatojs ok thx, u have sooo much XD

potatojs

@komainu lmao i have a "decent" amount. i've been really active mounths ago most of my posts got 50+ upvotes, because i found a way, or multiple ways to guarantee getting to the trending page

Dynosawr
komainu

@potatojs that still a lot of upvotes...

Dynosawr

@potatojs grenade launcher is not worth it. maybe replace it with a taser
that chain the shock effect.