← Back to Community
🦃 Turkey Translator!!! 🦃
Profile icon
Bookie0

Gobble Gobble Gobble!

🦃 🦃 🦃

Gobble Gobble, Gobble Gobble Gob-- Sorry, forgot that I'm on repl.it, not turkey-it! xD

Welcome to the ultimate Turkey Translator!! (Got the idea to make it because of Thanksgiving, but also because of Google Translate). Certified, Turkey (🦃), this Translator will enable you to talk with the mysterious animal called "Turkey". Known for its' bland taste, its' signature feathers, and the distinct tail, Turkeys are a very special and generally well loved animal. Especially on your plate.

A picture of a Turkey in it's greatest, most beautiful and attractive form:

(Spoiler Alert: it might actually make you cry!)

1382539588774

Havn't you always felt the urge to talk, to speak, to communicate with these lovely birds? Well, look no further, peeps, as you have the ability to do so right here! Not only will this make you be able to talk with turkeys, the Translator will display the Turkey-In (like Pin Yin in mandarin), so you can follow how exactly each word is pronounced. The Translator shall also give you the characters so that you may structure your sentences. You'll aso be able to comprehend and master the extensive grammar, vocabulary, and poetic way of speaking like a turkey, so you can chat with all your turkey friends (before putting 'em in the oven) xD!!


Some Important Points

Some key points with the special language of the turkeys;

  • How To Pronounce
  • How To Recognize

How To Pronounce

Prouncing is a very important skill in Turkey; mastering each sound will take you several long years of training. Let's learn how to pronounce "Gobble":

Gobble = Gob·ble = Go·b·ble = Go·b·b·le - G·o·b·b·l·e.

Practice saying it out loud to help you! "Gaaaauuu -- beeeuhh -- llleeuhhh". A bit faster: "Gaaauu -- beeuh -- leeuhh". Again: "Gau -- b -- le". Last time: "Gobble"! Wow, right? It's such a great feeling when you master the pronounciation of "Gobble".

How To Recognize

Recognizing the characters of Turkey also require several long years of training. This is how a character in Turkey looks like:

🦃

2 characters:

🦃 🦃

3 characters:

🦃 🦃 🦃

Etc.

This seems very complicated, I know, but you'll eventually get the hang of it.


Some Examples:

An amazing thing with the Turkey language is it's simplicity. For example, to say "Hello World" in Turkey:

Screen Shot 2020-11-21 at 5.59.02 PM

To say "My name is Bookie0":

Screen Shot 2020-11-21 at 6.01.37 PM

To say the longest word in the English language (pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis), it is also very simple in Turkey:

Screen Shot 2020-11-21 at 6.02.20 PM

Simply beautiful, isn't it?

Now a longer sentence:

Screen Shot 2020-11-22 at 10.24.19 AM

The superb thing with this translator is that you can translate every language to Turkey!

Let's try saying "I peed in my pants" from swahili to Turkey:

Screen Shot 2020-11-22 at 1.07.14 PM

Or from french to Turkey, if we say "Bonjour bonjour baguette baguette BAGUETTE" the only words you need to know in french xD:

Screen Shot 2020-11-22 at 1.08.34 PM

We can even translate from the mysterious language of the LOLCATS!! Here is how to say "COMRADEZ, EPIK CHEZBURGERS IN SIGHT, ATTAK 4 DA MOTHERLAND":

Screen Shot 2020-11-22 at 1.16.15 PM

This is a must-know phrase, and I totally recommend learning it by heart. No kidding.


The Sounds:

After each translation, you'll get a very nice sound of a turkey speaking, this way you can train your ear to recognize the meticoulous sounds of the amazing Turkey language.

Here are some great links to websites to train your ear to listen to sounds of the Turkey language:


Facts About Turkeys (the animal)

  • A turkey’s gender can be determined from its droppings–males produce spiral-shaped poop and females’ poop is shaped like the letter J.

Now solve this equation to get... a turkey's blessing:

🦃 ==> 💩 ==> ♀ or ♂ ? ♀ ==> 💩 ==> 🦃 ? ♂ <===> ♀ <===> 💩 <<===>> 🦃 🦃 ?
  • Turkeys can run at speeds of up to 25 miles per hour and fly as fast as 55 miles per hour.

25 miles is about one-and-one-tenth (1.1) times as fast as Usain Bolt; Usain Bolt fastest speed is ~27.8 mph! Can you imagine it? Turkeys can be as fast as Usain Bolt lol! So if we murder and eat turkeys, why don't we do the same to Usain Bolt?!

  • Baby turkeys are called poults.

  • Turkeys are called so because because the bird came from the Turks.

  • In 2019, there were 229 000 000 turkeys in the United States!

  • There are about 46 million turkeys eaten each year.

A turkey joke:

thankscomic-2

Hahahah...


Sources:


[Disclaimer: Kinda intended as a joke post with (hopefully) funny facts and (hopefully) useful information you can tell your family during a hearty Thanksgiving Meal with a good 'ole turkey on a plate! xD]

Btw you can also check out the code, I left some comments for ya'll to navigate around if you want! :) But basically, I just put the what the user write in a list, split it using split(), then using len() got the amount of items in the list, and using a for loop substituted each word with the Turkey-In and it's appropriate character.


Well, looks like 'tis the end.

Hope you enjoyed and had a small laugh (or not) at this. Enjoy speaking with your turkey fwends, and...

Happy Thanksgiving Y'all!!!

And have an awesome day, and awesome break to those of you who are having some well deserved holidays (like me :)!

Cya around!!

Voters
Profile icon
AidenKouse
Profile icon
mylifeiscrap
Profile icon
SilvermoonCat
Profile icon
Wilke000
Profile icon
HermioneGrange2
Profile icon
L64
Profile icon
glitchish
Profile icon
ProgramerMov
Profile icon
anikuya2626
Profile icon
TheCheeseCoder
Comments
hotnewtop
Profile icon
ch1ck3n

Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble

Profile icon
firefish

@ch1cken gobbledygook haha

Profile icon
Bookie0
Profile icon
PattanAhmed

The Turkeys goes Gobble, Gobble.
Me:- Shhhhh! I wanna translate text.

Profile icon
Bookie0

@PattanAhmed loool :)

Profile icon
PattanAhmed

@Bookie0 lol :)

Profile icon
CodingGoose

This is nice! I finally can talk to my distant relatives. Learning Turkey is much easier now.

Why do I have 666 cycles?

Profile icon
Bookie0

@DannyIsCoding lol thanks! :))

Profile icon
firefish

@DannyIsCoding you have 666 cycles because you are a demonic goose

Profile icon
CodingGoose

@firefish lol. But I have now 669 cycles. POG!

Profile icon
firefish

@DannyIsCoding LE GOOSE HAS LE POGGERY DISEASE POG POG POG

Profile icon
InvisibleOne

I said 'Gobble Gobble' to a turkey but he ran away...

Profile icon
Bookie0

@InvisibleOne yea, what you said meant "hello food", you have to say "gobble gobble gobble"! lol :)

Profile icon
InvisibleOne

Aha, I see @Bookie0

Profile icon
Bookie0
Profile icon
plscodeinjava

absolutely awesome. the turkeys will be proud. Enjoy your thanksgiving turkey lol!

Profile icon
Bookie0

@amaddentcsec lol thanks!! :)

Profile icon
OldWizard209

So everything in turkey-ish is "gobble".

Gobble gobble work @Bookie0

;)

Profile icon
Bookie0

@abdullahrajput9 lol thanks! :D

Profile icon
Coder100

Gobble Gobble

Profile icon
Bookie0

Gobble Gobble Gobble! :) @Coder100

Profile icon
CodingCactus

print('Gobble '*len(input().split()))

Profile icon
Bookie0

@CodingCactus big brain

Profile icon
CodingCactus

@Bookie0 not really....

Profile icon
Bookie0

no u big brain @CodingCactus

Profile icon
adl212

Sometimes I feel like these very simple projects shouldn't get many upvotes but I guess this is how repl works

Profile icon
Bookie0

@adl212 yea this was kinda a joke post but the msg: happy thanksgiving!

Profile icon
adl212

@Bookie0 Yeah it sends a good message which is better than those other projects that just ask for cycles.

Profile icon
Bookie0

@adl212 lol I'm not asking the cycles here lol :)

Profile icon
FlaminHotValdez

@adl212 it's a good idea though.

Profile icon
adl212

@maxyang make a language called gobble and the whole code is just gobbles

Profile icon
Bookie0
Profile icon
firefish

It's all.... Gobbledygook

Profile icon
Bookie0

lol! :) @firefish

Profile icon
BobTheTomatoPie

this is crossing edge technology, not even the nsa could make this.

Profile icon
Bookie0

@BobTheTomatoPie lmfao, thank you so much!!
:D

Profile icon
BeaverBeg

colored text you got from "from replit"? good work btw

Profile icon
Bookie0

@BeaverBeg no colored text from ANSI escape code; check the code!

Thanks! :D

Profile icon
BeaverBeg

@Bookie0 ok thank you
have a nice day :D

Profile icon
Bookie0

you too! @BeaverBeg

Profile icon
ItamarCohen28

lol
lol

Profile icon
Bookie0
Profile icon
BlakeLeee

Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble Gobble translate this for the secret message!

Profile icon
Bookie0

@BlakeLeee lol gobble gobble! :D

Profile icon
BlakeLeee

@Bookie0 haha this lowkey fun to mess with I believe I said Have a good thanksgiving and christmas I will eat a turkey a day to keep the hunters away

Profile icon
Bookie0
Profile icon
ElanRodriguez3

Haha! I did it 100 times of each letter and got gobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobblegobble

Profile icon
Bookie0
Profile icon
ElanRodriguez3

@Bookie0 wanna join my team?

Profile icon
HimanshuShekha4

@ElanRodriguez3 can I join your team man ?

Profile icon
ElanRodriguez3
Profile icon
bobjeffco

now i know how to say pog in turkey! :D

Profile icon
Bookie0

lol thx! :D @bobjeffco

Profile icon
JBloves27
Profile icon
SamKunefeh

How did you got the audio working? Do we need to play it in a while loop with time.sleep() or just make the variable soutce?

Profile icon
SamKunefeh

@Jackbaklava *source

Profile icon
Bookie0

@Jackbaklava I used repl.it audio, check the docs here ;)

Profile icon
SamKunefeh
Profile icon
HiteshPatil1

So basically this is a character counter in fun way.
Anyway it's worth a UPVOTe

Profile icon
Bookie0
Profile icon
VERDIXONALVARO

why is gobble gobble when the jello says wobble wobble!

Profile icon
Bookie0
Profile icon
DynamicSquid

When I become the leader of the world I'm gonna create my own holiday Squidsgiving

Profile icon
Bookie0

@DynamicSquid yess!! :)

Profile icon
RepelDown

Some thing fishy is going on..... (or should I say 'turkey' is going on)

When I put 'Gobble' in, the translation is...

''Gobble'' !

What thing has made the turkey-lator think that the human word for 'Gobble', translates ALSO to 'Gobble'

SOMETHING ''HAS'' TO BE DONE @Bookie0!

Profile icon
Bookie0

@RepelDown HUMMMMMM lfmao!

Profile icon
[deleted]

@RepelDown
*recursion (includes stuff with asterisk)

Profile icon
userSM

Happy thanksgiving everyone! 🦃🦃

Profile icon
Bookie0

@userSM thankss!! u too! :)

Profile icon
DigiLab

Screenshot 2020-11-26 at 12.05.04 PM

i can finally sing the fairy tail opening to my pet turkey!

Profile icon
Bookie0

@CoderCode lol yea! LD

Profile icon
Pizzaz4me

Nice Work!, or should I say "Gobble Gobble"

Profile icon
Bookie0

@PlaySoccer lol thanks!! :)

Profile icon
JBloves27

Lol, congrats on getting this post to TRENDING!

Profile icon
Bookie0

@JBYT27 lol yay! :)

Profile icon
JBloves27
Profile icon
FlaminHotValdez

Gobble Gobble Gobble!*

*If you do not understand that is none of my business

Profile icon
Bookie0

@maxyang haha! :)

Profile icon
Kookiez

lol

Recognizing the characters of Turley also require several long years of training. This is how a character in Turkey looks like:

Profile icon
Bookie0

thx lol! :) @Kookiez

Profile icon
JBloves27
Profile icon
ReyesP

Anything with a lot of letters is just Gobble. That's cool. I figured it out by doing the supercali, nevermind, you know the word from Mari Poppens. Then I typed out a million a's.

Profile icon
Bookie0

@ReyesP haha Supercalifragilisticexpialidocious

:)

Profile icon
firefish

Mari Poppens

@ReyesP *Mary Poppins

Profile icon
[deleted]

image

image

Profile icon
Bookie0

@AJDevelopment indeed, turkeyit.com lol

Profile icon
FloCal35

Lol, this is great. Happy thanksgiving @Bookie0!

Profile icon
Bookie0

@FloCal35 thank you!! Happy thanksgiving to you as well! :)

Profile icon
FloCal35
Profile icon
Bookie0