Skip to content
← Back to Community
The Endless RPG!!
Profile icon
xolyon

Limitless fun! , every scenario NEW!

¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬

#Intro#
Yeah this took a long while to make, so give me the upvote for the effort.
¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬

here life is everything, it affects your every decision and in the end even your own survival
¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬

skip this part if you don't care how it was made or don't wanna help
#Help#
I made this by using libraries which each decision is based of, currently, they are small so some suggestions to the type of characters, verbs and places you would like to see would be nice.

Also, I was really lazy making this, instead of some functions to make the decisions I just copy and paste the same code and changed a bit of number round, this is really inefficient and if you wanna help make this RPG a better/proper experience just comment below.

Thanks!

Voters
Profile icon
AliakbarMuzafar
Profile icon
JWZ6
Profile icon
BobTheTomatoPie
Profile icon
Dazz
Profile icon
ChrisKotzenberg
Profile icon
noway15
Profile icon
AlexanderLuna
Profile icon
YeetBoi3
Profile icon
IllyaTaraskyy
Profile icon
JarrrodLeow
Comments
hotnewtop
Profile icon
Highwayman

IS THAT A ONE LINE POST I SEE?!??!!!!11

** * SINFUL * **

Here have an upvote.

Profile icon
xolyon

@Highwayman 700 lines of code , most of which is crap system for printing out the outcomes (I was very lazy ) it could be shortened to 300 , pretty good for this kind of RPG

Profile icon
Highwayman

@xolyon it was a joke lol. I actually think I might have seen a little of your outcome code and I thought it was pretty cool :3

Profile icon
xolyon

@Highwayman IK lol , how did u see my code ? was there an error?
(i get those randomly and i don't know why when i was making it worked fine

Profile icon
Highwayman

@xolyon I looked at your code lol

Profile icon
xolyon

@Highwayman Oh, you saw my horrible mess of ctrl c + v of repeated code, could've made a function but I was lazy

Profile icon
xolyon

@Highwayman Also, do you think its too hard? what was your score?

Profile icon
NecroHacks

@xolyon not bad actually, I kinda do the same except no other files. I have only one file in my programs. I'll make more later

Profile icon
[deleted]

@NecroHacks
I dunnoif you were talking about why he put his py file(they did that so their code would look clean lol) in another file but if you were talking about the external file save function thingy they made this https://repl.it/talk/learn/managing-external-files-in-python/33422

Profile icon
Highwayman

@xolyon tbh I was only able to play for like 2 secs and then I had hw. It was cool though :3

Profile icon
Bookie0

You asked for an upvote, be satisfied my child, as I am your savior and an upvote thy shall get.
Edit: thanks for the 7 upvotes! XD
Lol ya welcome
Have a great day

Profile icon
Navinor

@Bookie0 You asked for an upvote, be satisfied my child, as I am your savior and an upvote thy shall get.

totally not reposting this meme

Profile icon
xolyon

@Warhawk947 lol I swear I know you from somewhere, either you used to be really active on replit or I know you from some other platform hmmmmm

Profile icon
Navinor

@xolyon hmmmmm

Profile icon
Bookie0

@Warhawk947
Don’t worry no copyright you can have it, my child. Be satisfied and rest in piece with the knowledge thou can use this meme again

Profile icon
Navinor

@Bookie0 thank you daddy

Profile icon
Bookie0

@Warhawk947 lol
I am your FaThEr......

Profile icon
CodingCactus

how you make it print letter by letter?

Profile icon
xolyon

@CodingCactus I made a function :

import time import sys def Speaking(text,ti): for char in text: sys.stdout.write(char) sys.stdout.flush() time.sleep(ti)
Profile icon
CodingCactus

@xolyon do you mind if I copy this and use in one of my repls (i'll credit you)

Profile icon
xolyon

@CodingCactus sure I dont mind , credit or not ti is time FYI - and that's the time it takes for it to print each character

Profile icon
CodingCactus

@xolyon it's alright I'm not going to use it anyway, it won't work with colours

Profile icon
xolyon

@CodingCactus ??? it does -[example] https://repl.it/@xolyon/RPG-clean-draft ( unfinished RPG where I first used this code), I can't remember what is where but run it and look through the code, there's not a lot and it's not hard to find

Profile icon
CodingCactus

@xolyon hmm, when I'm not using colorama, it just prints the colour code thing then the text, not the text in that colour

Profile icon
xolyon

@CodingCactus are you sure your doing it right? regardless it should be like this:

txtVarible = [color code] + text Speaking(txtVarible,time)

if your still having issues invite me to some test project and ill figure it out

Profile icon
xolyon

@CodingCactus To prove my point I just changed this project's code to print blue text at the start (run it) and I am using (ANSI colours (basically pure colour, what term colour uses and doesn't need to be imported , check utils.py in my project thingy)

Profile icon
xolyon

@CodingCactus to prove my point
image

sorry for all the messages it's just such a useful piece of code

Profile icon
CodingCactus

@xolyon It add the word "None" to the end of the text on my multiplayer repl?

Profile icon
Roar123

@CodingCactus I've made a couple slowprint functions and I found out that you have to return '' to avoid the None

Profile icon
CodingCactus

@Roar123 k, thx

Profile icon
xolyon

@CodingCactus @Roar123 oh you can? I thought you could only return once, still, that's only for inputs and prints the stuff its meant to replace

Profile icon
LOLInteresting

I thought all ur code were spaghetti ones lulz. Turns out I am wrong.

Profile icon
xxxx

Um I got an error that says:

Traceback (most recent call last): File "main.py", line 1, in <module> import RPG File "/home/runner/qmdm1zc3jzi/RPG.py", line 677, in <module> mainMenu() File "/home/runner/qmdm1zc3jzi/RPG.py", line 124, in mainMenu Game() File "/home/runner/qmdm1zc3jzi/RPG.py", line 159, in Game RPG() File "/home/runner/qmdm1zc3jzi/RPG.py", line 437, in RPG print(f"{bruh_moment} , {outcome_got}") UnboundLocalError: local variable 'bruh_moment' referenced before assignment
Profile icon
xolyon

@xxxx I never got this error and it's really confusing because sometimes it's not an error and other times it is...

Profile icon
NecroHacks

I WANTED TO DO THIS
i'm doing something like this right now
nice work btw

Profile icon
xolyon

@NecroHacks we can collab if u want

Profile icon
AphixDev

Eyyyyyy it's like BitLife xD

Profile icon
xolyon

@nt998302 never realised that

Profile icon
XanthusPettitt

hi, @xolyon would you mind if I used your scroller text function?

Profile icon
LTI2

Screen Shot 2020-07-27 at 7.18.57 PM
lol

Profile icon
DynamicSquid

"life is currency". I swear that was the theme for a game jam...

Profile icon
MrEconomical

potato

Profile icon
xolyon
Profile icon
BrightBlackHole

While the intro is printing you can type and simulate r/ihadastroke.

Profile icon
veicol

##Bruh it errored out and there were lots of spelling errors

Profile icon
xolyon

@veicol I didnt really expect this to become so big as twas a side project and it took me like 4 hours to make and

Bruh

Profile icon
CodingCactus

@xolyon
image

Profile icon
xolyon

@CodingCactus
A) thats still a while
B) still effort

Profile icon
CodingCactus
Profile icon
xolyon

@CodingCactus wanna work on RPG?

Profile icon
Viper2211

Wow!

Profile icon
CodeSalvageON

lol cool

Profile icon
203366314

Nice one. Great effort!!!

Profile icon
AphixDev

Here's an upvote for the time :)

Profile icon
[deleted]

lol game

Profile icon
[deleted]

Hi, @xolyon I am @Zuhdi28 !
Do you remember me?
When we start to make our adventure game?
And i made one!
This

Profile icon
xolyon

@Zuhdi28 yeah I do , I started this there but you didn't like it and got rid of it so I continued it here

Profile icon
tomkinguk

Pretty cool. It gave me some ideas about how I could make my own game.

Profile icon
xxpertHacker

Why do I die immediate after every choice I make!? This isn't fair.
Examples:

  • I encouraged "mum" while she sucked an elephant
  • I tried to rule the world

And I died with everything I did.

Profile icon
xolyon

@StudentFires ...ummmm gues your just really really unlucky, the chance of death is around 5/100 each round so...

Is it to hard because i think it is.

Profile icon
xxpertHacker

Err, change

save 100

to

save hundreds


end 1000

to

end thousands

Also, typing out play wasn't my first guess to start the game, maybe it should just be pressing "Enter" to start.

We should be able to type a name and skip the slowly typing startup paragraph too.

Profile icon
xolyon

@StudentFires, thanks for the feedback it was a really rushed project, sorry