Skip to content
← Back to Community
Show this to your mean math teacher
Profile icon
RohilPatel

Disclaimer: this is by no means to offend teachers, but more rather to joke with them

So I decided to make something I couldn't a while back. This was an easy project. I basically found a mean, median, mode, and range of stuff and it basically does things that you want it to.

Have you ever just HATED using the median stuff, writing it all down, like bruh. Just use my calculator!

Oh yeah @DynamicSquid , do squids go to school, and if so are their math teachers mean?

Voters
Profile icon
RohilPatel
Profile icon
MalikaiJacobson
Profile icon
AngelPena4
Profile icon
CyberDaDev
Profile icon
JackCollett
Profile icon
elburg
Profile icon
IndyRishi
Profile icon
Saibot84
Profile icon
TravisRaney
Profile icon
tcssrKSarkar
Comments
hotnewtop
Profile icon
DynamicSquid

Yes, squids do go to school. And yes, math teachers are very mean. They make us memorize the 240x240 multiplication table! They say that we can use our suckers to help us, but still, that's a lot!

Profile icon
RohilPatel

Hmm, another question, are squids purple or pink? Or is it just based on their ethnicity? Also wow, those suckers must have brains @DynamicSquid

Profile icon
DynamicSquid

@RohilPatel Well, most aquatic squids are a pinkish colour. Some aquatic squids are also light blueish as well. You might be darker or lighter depending on which sea you come from though.

Profile icon
RohilPatel

Ok lol looks like u studied oceanography lol @DynamicSquid

Profile icon
elipie

@DynamicSquid are the english teachers mean? (cause for pie's they are very VERY epic)

Profile icon
RohilPatel

reeeeee @elipie

Profile icon
elipie

@RohilPatel hmm do people even know what reeee means, search it up if you don't

Profile icon
RohilPatel

lol ok. do u like this project? @elipie

Profile icon
elipie

@RohilPatel yes. (on online a period means it is serious)

Profile icon
RohilPatel

nice, i would appreicate an upvote. thanks! also, it means nothing weird, just something to say when ur scared lmao @elipie

Profile icon
elipie

@RohilPatel oh it doesn't mean something weird, just search it up. (i give u hint, it has something to do with the 2016 american election, it popped up in my recommend in yt)

Profile icon
RohilPatel

anything with that election was weird llol @elipie

Profile icon
elipie

@RohilPatel ikkkkkkkkkkkrrrrrrrrrrrr

Profile icon
RohilPatel

rreeeeeeeeeeee @elipie

Profile icon
elipie

@RohilPatel i bet the 2020 will be even weirder.

Profile icon
RohilPatel

yup. i mean i wont say who is better for pres online, but like ur right @elipie

Profile icon
elipie

@RohilPatel ... reeeeee (scared lmao) go biden

Profile icon
elipie

@RohilPatel whoops before reload already said...

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
elipie
Profile icon
elipie

@RohilPatel ima go work on my os now

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
RohilPatel

is it a real os lol? im going to work on my repl.it replacement @elipie

Profile icon
elipie

@RohilPatel yes, my mom asked me and said if i can make a better os than linux, i can get a pc upgrade (i might as well have taken that new graphics card rn)

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
hello4691

@DynamicSquid I had no idea squids could code! That's pretty neat

Profile icon
RohilPatel

I didn't know till he told me lol, there are some multilingual octopi @hello4691

Profile icon
hello4691

@RohilPatel Interesting

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
SwaroopBappanad

@DynamicSquid So are you from the Mediterranean, or the Pacific, or what?

Profile icon
RohilPatel

Obviously the southern if he is awake all day @SwaroopBappanad

Profile icon
SwaroopBappanad
Profile icon
RohilPatel
Profile icon
LTI2

@DynamicSquid How about octototototototototototopuseseseseseseseseseses

Profile icon
SwaroopBappanad

@LTI2 uhhhh, isn't it octopi or something? also, SHHHHH! who knows, they might be DynamicSquid's mortal nemesis.

Profile icon
MemeManHimself
Profile icon
RohilPatel

Hi, 22 notifications lmoa @MemeManHimself

Profile icon
MemeManHimself

@RohilPatel Lol. Wanna work on the Discord bot? Or help me with the one I currently have? I've learned a lot of Discord.js since we last did our collab

Profile icon
RohilPatel

I mean whatever works, I need to finish some homework @MemeManHimself

Profile icon
MemeManHimself

@RohilPatel Lmao ok it's just that whenever we plan to we never end up doing it

Profile icon
RohilPatel

@MemeManHimself lol yeah ur right

Profile icon
MemeManHimself

@RohilPatel Lolye. Also I just got outta school :))) Tell me when you're ready please

Profile icon
DynamicSquid

@MemeManHimself You get on repl.it after school? I go on repl.it during school. Saves me a lot of time, well, if I don't get my phone taken away that is

Profile icon
RohilPatel

Online school is gud @DynamicSquid

Profile icon
LTI2

@DynamicSquid You go on during school? I hack into my school's electricity and delete my school

Profile icon
DynamicSquid

@LTI2 I hack into my school's brick walls and turn them into straw

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
MemeManHimself

I go on it before and after, @DynamicSquid. :P

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
MemeManHimself
Profile icon
RohilPatel
Profile icon
MemeManHimself
Profile icon
LTI2

@DynamicSquid Well, time to hack the school and turn it into a google image

Profile icon
Whippingdot

You guys went WAY off topic. @RohilPatel and @elipie, I didn't understand a thing you were talking about.

@DynamicSquid, make sure you call a wolf to blow the school down too. And I don't think teachers are mean, if you are not counting Social Studies ones.

@SwaroopBappanad, I am sad you have the same profile pic as me.

@LTI2, wait until you start going to school again(not online), then you will be turned into an image too. Then only you will fit inside the school.

Profile icon
RohilPatel

lol sorry @Whippingdot

Profile icon
AgastyaSandhuja

@RohilPatel @DynamicSquid let's make this the longest comment thread in repl.it :D

Profile icon
RohilPatel

lol ok lets do it @AgastyaSandhuja

Profile icon
AgastyaSandhuja
Profile icon
firefish

@MemeManHimself Apparently there is a limit on names:
image
Don't ask, I just filled up the first name box with

The longest name ever invented. So, from what other people have done, this space has enough room to write an essay, unlike the 140 characters in the box below. How annoying can this get? I'm actually just waiting for there to be a little red error message, but I don't think there is. Wow, if this was my real name, the text on my passport photo page would have to be microscopic.

Profile icon
SwaroopBappanad

@Whippingdot
Screenshot 2020-10-30 at 9.03.16 PM

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
Whippingdot

@RohilPatel @SwaroopBappanad Who will it be. You, or, wait for it.... DAN DAN DANNNNN,

me!

Profile icon
Whippingdot

And yes, let us do that @AgastyaSandhuja.

Profile icon
SwaroopBappanad

Self report? @Whippingdot kinda sus......

Profile icon
SwaroopBappanad

@RohilPatel Lemme fix that sentence for you. "I median whatever works, I need to finish some homework"

Profile icon
RohilPatel

Bruhhhhh. Did you like this project? If so, upvote, otherwise tell me what I could fix.

(Top notch if statements)
@SwaroopBappanad

Profile icon
Whippingdot

Hey, @SwaroopBappanad giving random sus. Vote him out.

Profile icon
theknightD2
Profile icon
RohilPatel
Profile icon
MemeManHimself
Profile icon
firefish

@SwaroopBappanad what in earth does that image mean,
just some weird cartoon armless people wearing funny hats

Profile icon
RohilPatel

I see 10 nifty upvotes from this one comment lmao @DynamicSquid

Profile icon
DynamicSquid

@RohilPatel don't mind me, just banking in some cycles lol

Profile icon
DynamicSquid

@firefish do you not know what Among Us is

Profile icon
RohilPatel

😂😂😂😂 @DynamicSquid

Profile icon
code913

continuing this thread

Profile icon
firefish

@DynamicSquid le no

call me uncultured if you will, i've been called that many times for not being interested in playing video games or anything of the sort, rather than making them
Profile icon
firefish

@elipie

(on online a period means it is serious)

er ok

Profile icon
[deleted]

On the base level (and in most of its mainstream usage), REEEE simply refers to a scream. Often it is used as a reaction to someone getting provoked or triggered, like a streamer reacting poorly to a bad beat or an unfortunate turn of events on [email protected]

Profile icon
elipie

@firefish

true tho

Profile icon
Superblammao

@DynamicSquid lol, i never knew squids went to school!

Profile icon
SwaroopBappanad

@firefish Legend has it they lost their arms in electrical

Profile icon
firefish
Profile icon
[deleted]

@DynamicSquid whats 240x240 i forgot again

Profile icon
DynamicSquid

@AJDevelopment your mom's weight

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
Whippingdot
Profile icon
LegendaryWolf

bruh, @DynamicSquid, moi teacher made us memorize till 30 table :(

Profile icon
[deleted]

I was expecting something like

Average: number
Median: number
Mode: number
Range: number, number...
Mean: The Teacher

Profile icon
RohilPatel

oO sorry to disappoint you! @AJDevelopment

Profile icon
[deleted]

@AJDevelopment Totally! It would be awesome lol

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
RahulChoubey1

How do the "increase/decrease input" buttons work?

Profile icon
MemeManHimself

@RahulChoubey1 They are automatically there :P

Profile icon
RahulChoubey1

@MemeManHimself I didn't realize there was a type of number for inputs

Profile icon
MemeManHimself
Profile icon
RohilPatel

Well basically we append to a div. look at the code! @RahulChoubey1

Profile icon
MemeManHimself
Profile icon
[deleted]

cool

Profile icon
RohilPatel

Thanks. Did you upvote? If not please do! @clawstrike

Profile icon
[deleted]

yea I did @RohilPatel

Profile icon
glitchish

@DynamicSquid you should make a website with all the information about squids, because at this rate point poeple are gonna ask a lot

Profile icon
DynamicSquid
Profile icon
Kookiez

@ridark lol

poeple

Profile icon
[deleted]

Rohil what if ur math teacher is actually a English teacher?

Profile icon
code913

I'm blessed to never have a mean math teacher in my entire school life till now.

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
FlaminHotValdez

LMAO... Thankfully I'm past the level where I have to do mean median mode range

Profile icon
FlaminHotValdez

Adding on my previous comment... If you do mean median mode range you probably do standard deviation too. Can you plz add something to find standard deviation and outliers? Alg 2 sucks

Profile icon
RohilPatel

Sorry for seeing this half a year later, but I could cook one up lol. I'll say Algrebra 2 must suck, even though I tested out of it. @FlaminHotValdez

Profile icon
FlaminHotValdez

@RohilPatel AHAHAHAHA I completely forgot about it...I'm done with algebra 2 now, I'm in precalc.

Profile icon
RohilPatel

Hee hee, I'm taking precalc this year as well. I feel like precalc is way to easy, like bruh @FlaminHotValdez

Profile icon
FlaminHotValdez

@RohilPatel trig is killing me

Profile icon
RohilPatel

Howwwwww....it's so easy @FlaminHotValdez

Profile icon
FlaminHotValdez

@RohilPatel unit circle is a pain, formulas too

Profile icon
Whippingdot

I have been trying to create a fraction simplifier in Python for DECADES. If you anyone knows how to do this please comment here.

Profile icon
fuzzyastrocat

@Whippingdot

def simplify_fraction(frac): lowest = min(frac) for i in range(frac[1]): if i == 0: continue while lowest % (i + 1) == 0: frac[1] /= (i + 1) frac[0] /= (i + 1) lowest /= (i + 1) return frac print(simplify_fraction([40, 80])) # 40 / 80 => 1 / 2

I'm not exactly sure if this is foolproof, I just quickly whipped it up, but I hope this helps.

Basically, it tries integers from 2 to the lowest of the numerator and denominator. While the denominator is divisible evenly by that integer, it divides both the numerator and the denominator evenly by that number to reduce the fraction.

Profile icon
RohilPatel

u just need to find the gcf @fuzzyastrocat

Profile icon
fuzzyastrocat

@RohilPatel Right, as I said this was a quick-and-dirty solution so it probably isn't the most efficient.

Profile icon
FlaminHotValdez

@Whippingdot Basically, you can check every number from 2 to the smaller number and see if they're both divisible. Then divide.

Profile icon
FlaminHotValdez

@Whippindot Alternatively you could also find the GCF, which is probably easier.

Profile icon
Whippingdot

Wait @maxyang, @RohilPatel, and @fuzzyastrocat, I have a HCF/GCD calc:
https://repl.it/@Whippingdot/Python-Practice#main.py
(or)

first_num = int(input("Enter the first number: ")) second_num = int(input("Enter the second number: ")) counter = 2 gcd = 0 while counter <= first_num and counter <= second_num: if second_num % counter == 0 and first_num % counter == 0: gcd = counter counter += 1 if first_num == second_num: print(f"The numbers {first_num} and {second_num} are equal.") elif gcd == 0: print(f"The numbers {first_num} and {second_num} are co-prime so it is {first_num}.") else: print(f"The HCF/GCD of the numbers {first_num} and {second_num} is {gcd}.")

I can use the code in this? Wait, let me try it. The main prob I had was finding out if you needed to simplify the fraction.

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
FlaminHotValdez

@Whippingdot You simply have to divide the numerator and the denominator of the GCF.

Profile icon
Whippingdot

I have finished the code. I am sharing it with ur names. @maxyang, @RohilPatel, and @fuzzyastrocat

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
Whippingdot

Bro, I don't know why but when I share it gives the error "Cannot post on a locked board". Do you know why?? @RohilPatel

Profile icon
RohilPatel

you must be posting on a locked board. simple. what are u posting to? if its announcements, it wont work. try clicking share. @Whippingdot

Profile icon
Whippingdot

I am clicking share on the repl itself. I am going to try creating a new post and sharing. One sec. @RohilPatel

Profile icon
RohilPatel

hmm, im not sure. try asking a moderator @Whippingdot

Profile icon
Whippingdot

Ok, I can't post anything @RohilPatel. Can you try writing contents or a title in a new post. I can't do that either. @moderation, Can you look into this.

Profile icon
Whippingdot

@RohilPatel, it worked now. I have shared it. Check it out:
Show this to your nice math teacher!

Sry if the name is kinda copied from your's. I can change it. Just though it would be funny.

Profile icon
RohilPatel

Got like no cycles, so I don't care lol @Whippingdot

Profile icon
Whippingdot

yeet why you bully me. If it did good then... @RohilPatel

Profile icon
Whippingdot

Hey, sry to ruin the mode but I think the Median doesn't work. The Average and Range show NaN also. My input: 55, 44, 44, 22, 22, 4, 4,
The Median was 33(what) and the Mode was 4, 22, and 44(correct).

Profile icon
RohilPatel

@Whippingdot
Screen Shot 2020-10-30 at 9.17.52 AM

Profile icon
RohilPatel

you didnt see that? you must have had an error. try it again. maybe u had more characters I don't know @Whippingdot

Profile icon
Whippingdot

Oh, @RohilPatel, I had an empty box at the end. That must've been why. Thanks!

Profile icon
RohilPatel

Oh lol. If u like it now, please upvote, it means a lot to me! Thanks! @Whippingdot

Profile icon
RohilPatel

I just read the first comment of this again, "sorry to read the mode", and I was like brehhehh. At first I thought it was a typo. U got me! @Whippingdot

Profile icon
Whippingdot

What??? @RohilPatel. It says 'ruin', I am pretty sure. Are my eyes tricking me??
image

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
Whippingdot

beruh why have you been inactive for a long time? @RohilPatel

Profile icon
RohilPatel

I haven't had any good project ideas, and when I do code, (you can see on my profile here), I just never finish them @Whippingdot

Profile icon
Whippingdot

But you also haven't been responding to comments...like you are now... @RohilPatel

Profile icon
RohilPatel

I've done a few lol. I should make more posts, I just don't want to be a hypocrite and make low effort ones @Whippingdot

Profile icon
Whippingdot
Profile icon
JadenKim2

lol teachers can't take jokes so they'll still get offended anyway

Profile icon
RohilPatel

well maybe for u, but not for all of us lol. @JadenKim2

Profile icon
JadenKim2
Profile icon
RohilPatel
Profile icon
TravisRaney

hi everyone

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
TravisRaney

@RohilPatel hi, whatcha doin?

Profile icon
TravisRaney

@RohilPatel I need you to come to my repl please?

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
ike_fite

@DynamicSquid Are you friends with octopuses or are they your arch-rivals?
Edit: fixed grammar

Profile icon
DynamicSquid

@ike_fite we're cousins

Profile icon
ike_fite

@DynamicSquid Oh, Yeah. Forgot.
just because your cousins doesn't mean you can't hate each other tho.

Profile icon
DynamicSquid

@ike_fite No I like octopuses

Profile icon
FlaminHotValdez

@ike_fite Octopi, not octopuses.

Profile icon
FlaminHotValdez

@DynamicSquid What?! You don't know your cousins' names?! It's octopi not octopuses!

Profile icon
DynamicSquid

@maxyang WhAt?! YoU dOn'T kNoW yOuR cOuSiNs' NaMeS?! iT's OcToPi NoT oCtOpUsEs!

Profile icon
FlaminHotValdez

@DynamicSquid Chill, I was joking

Profile icon
DynamicSquid

@maxyang lmao ik lol

Profile icon
Whippingdot

That was a sentence full of abbreviations.

Confusing...

@DynamicSquid

Profile icon
ike_fite

love how half the comments are about the ethnicity of squids.

Profile icon
DynamicSquid

@ike_fite lol yeah

Profile icon
RohilPatel

Well I mean if we talk about humans it's racist, but if we talk about squids, we can't do anything... am I wrong DynamicSquid? @ike_fite

Profile icon
firefish

@RohilPatel Eh... yes wrong. If you discriminate it means that you say someone is inferior to you because they are a different ethnicity.

WARNING! THE FOLLOWING TEXT IS FOR ILLUSTRATIVE PURPOSES ONLY, I DO NOT INTEND ANYTHING I SAY IN THE FOLLOWING SECTION TO OFFEND ANYONE

If you were to say "He's chinese" (presuming you aren't yourself), then that won't be, that is merely stating facts.
If you say "He's dumb BECAUSE he's chinese" that WOULD be racist.

END OF SECTION OF DISBELIEF

Profile icon
RohilPatel

Ur right @firefish

Profile icon
AriStack

This is cool AMAZING

Profile icon
RohilPatel

Hee hee lol @AriStack

Profile icon
MemeManHimself

Hahah coool

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
zhaq6129

E

Profile icon
RohilPatel

Nice! Show ur appreciation by upvoting! Thanks! @zhaq6129

Profile icon
AnthonyFerr

I threw together a similar thing in python a while back so that I can skip the manual math. https://repl.it/@AnthonyFerr/Stats#main.py

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
johndo3

My math teacher is the nicest tho

Profile icon
RohilPatel

👀 same lol @johndo3

Profile icon
Whippingdot

Mine tooooo. @RohilPatel

Profile icon
channin

This will fix the issue of the numbers deleting when you add a new box. You will need to replace it with the existing addField click listener.

addField.addEventListener('click', e => { // create new elements to add the new input var input = document.createElement("input"); var spacer = document.createTextNode(", ") input.type = "number"; input.className = "number-input" // append to div inputContainer.appendChild(spacer) inputContainer.appendChild(input) });
Profile icon
RohilPatel

ok its dun!!! thanks so much! is it good? @ChanningBabb1

Profile icon
channin

@RohilPatel I like it. Nice job!

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
gwynethwingell

cool,no words my teacher is mean thanks will help me alot.

Profile icon
RohilPatel

Yeah, I just wanted to have a weird title. This could be a nice tool to use. Is there anything you wish existed? @gwynethwingell

Profile icon
zhaq6129

@RohilPatel I wish there was a repl version of Club Penguin but we could call it Club Repl or something and use different animals. I could design some graphics if we wanna make this a real thing. Im not good at coding tho.

Profile icon
MemeManHimself

@zhaq6129 Lollll that would be so ebic

Profile icon
[deleted]

u know wuts funny ur on the leader board and it says u have 19 cycles and u exactly have 1382 cycles

Profile icon
mintbookworm

hehe cool

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
mintbookworm

@RohilPatel I know 🤭

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
IndyRishi

@DynamicSquid What is your favorite squid? Mine is the collosal squid. Please reply. Thank you!

Profile icon
RoyalCoder1234

Love the code. Just love it!

Profile icon
RohilPatel

nothing better to say!! @RoyalCoder1234

Profile icon
[deleted]

YEET! This is awesome!

Profile icon
RohilPatel

Yeet lmao @KelpHead

Profile icon
theknightD2

That's nice

Profile icon
RohilPatel

Better be ;) @theknightD2

Profile icon
tussiez

Cool! An easier way to add numbers to the array is to use a text field, and split the commas using txt.value.split(',')

Profile icon
RohilPatel

I guess I could! Maybe for a second generation! @tussiez

Profile icon
ComputingSquid

how did you calculate the average
I had SOO MUCH trouble trying to do that
@RohilPatel

Profile icon
RohilPatel

Well it was the easiest for me lol. U need to put all items in an array and get the total of it. Then u just divide, easy. Check my code for it @ComputingSquid

Profile icon
ComputingSquid

oh hmmm... ok. thanks. @RohilPatel

Profile icon
ComputingSquid

wait no, i was trying to find the standard deviation and then you had some really complicated function. It was nott th average @RohilPatel

Profile icon
RohilPatel

@ComputingSquid it's still pretty easy, thinking how you might do it could help

Profile icon
firefish

Well, luckily my maths teacher ain't mean (i don't mean to brag but, really none of them are)

Profile icon
RohilPatel

Same here, but if they are nice they will know the joke ;) @firefish

Profile icon
zhaq6129

@firefish LUCKY

Profile icon
firefish

@zhaq6129 er. what does your teacher do then

Profile icon
zhaq6129

@firefish i was tryna say that ur lucky that ur math teacher is nice

Profile icon
zhaq6129

@firefish bc mine is mean

Profile icon
firefish

@zhaq6129 Ik, i am not an idiot

Profile icon
firefish

@zhaq6129 well how are they mean?

Profile icon
zhaq6129

@firefish if you dont respond to the question within 1 second he takes 50 percent off ur daily grade

Profile icon
firefish

@zhaq6129 I'd hate to be you, because having that outs you under stress, I won't be surprised if everybody in your class had an F by now

Profile icon
zhaq6129

@firefish ya ._.

Profile icon
zhaq6129

@firefish yo we got a substitute today yay

Profile icon
zhaq6129

@firefish plot twist sadly, he scanned the documents upside down and is probably still gonna count it as my fault. :(

Profile icon
MemeManHimself

@zhaq6129 How is that your fault?

Profile icon
zhaq6129

@MemeManHimself its not but knowing him he would still take points off

Profile icon
MemeManHimself

@zhaq6129 Bruh~

Profile icon
RohilPatel