Share your repls and programming experiences

← Back to all posts
Replol (Google)
JBloves27

Finally! I've finished!
Anyways, this is a "website" I made using python. It isn't really a website, but I made it like one. I've thought about lots of websites, and well, I thought about google.


Steps:
There aren't steps, as this isn't really a game. But one thing you should do is try typing help. There are other "websites" in the original web, Replol. I named it this for Repl and Google mixed.


Credits:
I give credits to many people. I made a wiki using @PDanielY 's name: Replpedia. I also give credits to @Bookie0 for many python tutorials!
Just another note, I don't want to be too specific, I'm not trying to offend anyone! :)


Anyways, Thank you for all the help and tutorials.
-Expect a Amazon and Youtube later!
-pls, pls, pls, give ANY suggestions!
-BYE!
-please upvote if you like it!
-Another BIG note, I may not be able to read all the comments, busy with school. :|

BYE!

Voters
LingWu1
G0RG3
figglediggle
EpicRaisin
stevegamer
YeetMstr
tankerguy1917
ChezTacoz
ThisUserTaken
DungeonMaster00
Comments
hotnewtop
Glare

You should link it to Google somehow for search results. Very good though :)

JBloves27

Yes, that is a good idea, but how do you link searches? [email protected]

UCYT5040

You can link a Google search like this:
https://www.google.com/search?q=hi
q=multi+line use + for multiple lines
@JBYT27

JBloves27

Ok, thanks! @JeremiahSaunder

UCYT5040

You are welcome! @JBYT27

OldWizard209

Hey @JBloves27 , I know I came to this post realllly late and you probably don't even care about this, but you can actually link google searches using selenium. So you can use python, to interact with the JS and HTML on the screen, type wha the user did, and provide results.

Yeah, just wanted to help LOL

JBloves27

Lol, i saw in other comments. Thanks tho! I think i might use thst in other posts! :D @OldWizard209

HackermonDev

lol

[deleted]

me after signing in as JBYT27:

JBloves27

hahahaahh, thanks! XD @AJDevelopment

TheLastDio

thanks i like it!

JBloves27

Your welcome! And thanks! @TheLastDio

FloCal35

Lol

JBloves27

lol, that was prob the only trendy thing right now. @FloCal35

FloCal35

@JBYT27 haha, so true

JBloves27

YES! @FloCal35

Muffinlavania

I havent seen many suggestions in your comment section... So here is one! In stead of just chaining if statements together(Even though this would be equally as spaghetti), you could do something like this, use a dictionary for the search bar thing, so instead of just having ifs you could have ummm a dictionary i guess... here this is what i am saying

You could add all the search terms to the dictionary, like python and css, and with this method it would be very easy to add search terms

Also i dont really know how to explain it, but if you want i can like teach you it

JBloves27

Ok, it does seem very confusing, lol. Thanks for the suggestion though! And yes, maybe teaching it may be better. Do you have a time good for you? @Muffinlavania

Muffinlavania

@JBYT27 umm well 1) that was fast and 2) i have school in like 20 minutes, for me its 8:40 AM, i can do stuff around 4:00 pm for me, or in about 8(ish) hours

JBloves27

Yes, it was very fast! And same, i'm pretty much already in school, so yeah, I think I can do it around the same time as you. But maybe at 4:30? or 5:00? @Muffinlavania

Muffinlavania

@JBYT27 yea sure, and are you really in my timezone? Im in EST (Also yea i actually have to go outside from 3:30 to 4:30)

JBloves27

Yeah, just checked, and I am. ok, see you later @Muffinlavania Edit: so what time? Edit: nvm, so 5:00?

Muffinlavania

@JBYT27 yea, ill be on at 4:30 but 5 is fine

JBloves27
littlepenguin

Wow cool!

JBloves27

Thanks! Do you have any suggestions? @KirikAltekar

fuzzyastrocat

Cool! Though I'd probably choose a slightly different name (maybe Grepgle?) since it sounds like repl+lol.

JBloves27

Yeah, it does sound a bit weird, but I think repl needs to be in the name, to make repl stand out? @fuzzyastrocat

fuzzyastrocat

@JBYT27 Grepgle

Or Greple if you like, I just think grepgle is the best combination of the two words' "traits"

JBloves27

ohhhh, Nice! Got it, though I do prefer my way :) No offence @fuzzyastrocat

fuzzyastrocat

@JBYT27 No offense taken :D (Though I would highly suggest making "google" more prevalent in the name)

JBloves27

got it! thx! @fuzzyastrocat

fuzzyastrocat

@JBYT27 No problem!

JBloves27

Just a note, it doesn't have that much of google bc I was trying to make the web name 6 letters, like google :) @fuzzyastrocat

fuzzyastrocat

@JBYT27 Yeah... maybe repgle? It's an even split of 3 and 3 letters from each

JBloves27

hmmm... idk about that one @fuzzyastrocat

Kookiez

wow, cool!

JBloves27

Thanks! Do you have any suggestions? @OrangeJooce123

zplusfour

You should use functions instead of a lot of if statements.

JBloves27

Yeah, I would do that too, but how should I name the if statements? @ZDev1

zplusfour

@JBYT27 you can't name the if statements, but you can name functions

JBloves27

OK, got it! Thanks! @ZDev1

zplusfour
rediar

add repldex lol

JBloves27

lol, maybe I'll add it!

You found a @rediar

lol

ThisUserTaken

lol i love the spin at the beginning

JBloves27

Thanks! I got it from @Bookie0 @ThisUserTaken

TheOceanFace

wow cool

JBloves27

Thanks! Do you have any suggestions? @ethanshaozz1928

Bookie0

Pretty cool! :) Glad those tutorials helped!

JBloves27

Thx! @Bookie0

Bookie0

np! :) @JBYT27

Renise

This is a cool concept though!!

JBloves27

Thanks! @Renise

Renise

Tell me why I was so freaked out when I actually put in the incorrect password for this website and it realized it was 0-0

JBloves27

lol @Renise

ChezTacoz

For the search i looked at ur code and thats a lot of if statements. You could just do.

import wikipedia

wikipedia.summary(whatever the input thingy is)

and if u want stuff thats not on wikipedia then just put it in. Like

if whatever input is=='JBYT27':
whatever

else:
wikipedia.summary(input thingy)

JBloves27

Yeah, lots of people told me about that. I may make a improved version on this @ChezTacoz

ChezTacoz

I have encountered an error with replpedia. I typed a search and it said y for another word n for homepage. So I typed n and it brought me back to replpedia. Also for replpedia you can just use the wikipedia library. Also, also you can use .lower or .upper so that it will give the same result even if the user changes the case. Other than that great code!!!

JBloves27

Ok, thanks for letting me know! And thanks! @ChezTacoz

ChezTacoz

@JBYT27 no problem

JBloves27

I hope you enjoyed this, I will be making Amazon next!

AaravBhatia

lol

JBloves27

wdym? Edit: nvm @AaravBhatia

ArivMukati

why is it unsecure it always says that

JBloves27

It's saying that your password is unsecure. It's not your network or anything, just the password. @ArivMukati

ArivMukati
JBloves27
aiden765

search doesn't work.

JBloves27

Wdym? @aiden765

aiden765

@JBYT27 nvm my bad

Pizzaz4me

How do I search things?

JBloves27

Try typing help in the main web. Otherwise, you just really search up [email protected]

HPD1155

I hacked admin acccount

JBloves27

What do you mean? @WebSoftTechnolo

RahulChoubey1

Does the update option do nothing except waste time? Or does it look for program updates?

JBloves27

Sadly, no, it's just to make it look like it @RahulChoubey1

w00139

@JBYT27 am so sorry i didnt realise it was safe

JBloves27

That's ok! @w00139

JBloves27

Just to make somethin' clear, do you guys want ALL the loading screens gone? pls be honest.

gwood5901

@JBYT27 Yes, I DEFINITELY want it gone

JBloves27
JBloves27

There, I think it's fixed! @gwood5901

w00139

this is horrible i had to put my password in but i didn't. this isn't safe!!!!!!!!!!

JBloves27

If you don't like it, it's ok. However, I don't have anything that remembers the password, uses it, or whatsoever. If still don't think it's safe, that's up to you. @w00139

TinaChen4

What can I search with this….

JBloves27

It's not really searching, you just go on to "websites" Try typing help in the main web. Otherwise, you can't really "search things up". @TinaChen4

TinaChen4

@JBYT27 Oh! Thanks. BTW, the loading screen is REALLY ANNOYING

JBloves27

Yeah, i've heard it from lots of people. I may get rid of it @TinaChen4

Axrevyn

Suggestion: Remove the fake loading, it's unnecessary and a little annoying when you realize that you're waiting for no reason.

JBloves27

ok, I'll think about it! @Axrevyn