Skip to content
← Back to Community
OPERATION SHUT DOWN
Profile icon
ChezTacoz

WARNING!!!

This program will shut down your computer! You have been warned!!!

-ChezTacoz

Voters
Profile icon
he18johunt
Profile icon
denkickgames
Profile icon
Jakman
Profile icon
MrPerson01
Profile icon
BobTheTomatoPie
Profile icon
Wilke000
Profile icon
lchittori1
Profile icon
ohyea
Profile icon
asdjfhjasdhfelh
Profile icon
SilentShadowBla
Comments
hotnewtop
Profile icon
ChezTacoz

To everyone who told me I shouldn't have put this program on repl.it:

I'm sorry for being new to coding and trying out something new that I thought would be cool. For future reference I will not try out new things on repl.it.

@CSharpIsGud @sugarfi @RohilPatel @nt998302

Profile icon
CSharpIsGud

@ChezTacoz Noone criticized being new, people criticize print(1) print(2) print(3) which gets old the 10th time you see it

Profile icon
RohilPatel

It's not something you should feel guilty about, however, since most of us took it as a joke, it's fine. Keep devving @ChezTacoz

Profile icon
[deleted]

@ChezTacoz that wasn't at all what we meant. trying new things is what repl.it is for. however, as @CSharpIsGud said, people criticize stuff that they have seem lots of times before.

Profile icon
AphixDev

@ChezTacoz We didn't mean it that way... I was just messing. My bad! Keep rolling thru, you'll be great someday :)

Profile icon
DynamicSquid

This doesn't do anything

Profile icon
firefish

@DynamicSquid It's an os.system("shutdown /s /t 10") which is windows specific... and it's running in an ubuntu container. If you managed to fix it for linux the worst that could happen is that you'd shutdown the container. That's it. You could of course delete the repl in which case the container will be deleted. It's simple.

Profile icon
KobeFF

This just keeps on counting down from 10, and I sneaked a peek at the code. It has a forever loop that just basically says 'are you sure you would like to proceed?'. Very effective if you are trying to annoy someone, lol

Profile icon
ChezTacoz

@KobeFF this program will shut down your computer if you put it into python and run it

Profile icon
KobeFF

@ChezTacoz Then why didn't you do that? lol. BTW, I'm on Mac, so... :|

Profile icon
ChezTacoz

@KobeFF it doesn't work on repl.it

Profile icon
KobeFF
Profile icon
jameshoward3

@ChezTacoz if users would regularly shutdown runner's that would be bad would'nt it?

Profile icon
AdCharity

=_=

Profile icon
Jakman

bruh. Anyway i can make it actually shut the computer down if u want. Has to be in a local IDE tho. Not Repl.it

Profile icon
AARIZBOYA

this is a loop

Profile icon
ZacPlayz

bruh it just loops... XD

Profile icon
AmazingMech2418

You are mixing Windows Batch and Linux Bash... clear is Bash (cls in Batch) and shutdown /s /t 10 is Batch (shutdown -h now (well, somewhat. That immediately shuts down...) in Bash). However, Repl.it does not have shutdown by default installed.

Profile icon
ChezCoder

your username kills me

Profile icon
Bookie0

I love how it just repeats and asks you several times if you are really sure!

Lol
And to those scared of it actually shutting the computer down, it doesn’t.

Profile icon
lolOOF

i have just realized windows batch command...

Profile icon
[deleted]

it just loops
the code clearly shows that it does not shut down anything

Profile icon
CSharpIsGud

@AnthonyValdes os.system("shutdown /s /t 10") it does, its just a very easy string of print's and then a shell command to shutdown(which is windows specific), I wish things like this would stop being put on repl talk

Profile icon
[deleted]

@CSharpIsGud yeah. repl.it doesn't even use windows; if you're going to publish an "exploit", at least know what os you're exploiting...

Profile icon
CSharpIsGud

@sugarfi Linux used to have a buffer overflow exploit that could escalate you from a normal user to root, but im sure its patched now as its very old

Profile icon
RohilPatel
Profile icon
AphixDev

@CSharpIsGud Same, It's sooo annoying.

Profile icon
[deleted]

@CSharpIsGud what exploit do you mean? dirtycow? or something else?

Profile icon
CSharpIsGud

@sugarfi not sure what it was named or if it even was, it was in a youtube video I watched a long long time ago

Profile icon
[deleted]

@AnthonyValdes i wasnt expecting this, i didnt see the command, it was similar to the print commands

Profile icon
Wilke000

Realy? I thought you were smart!?

Profile icon
lchittori1

gooooooooodd broo

Profile icon
[deleted]

hmm
cool

Profile icon
GraniteGamer06

😑

Profile icon
TheForArkLD

LOL I GET SHUT DOWN(HAHA JOKE)

Profile icon
CTALENT

It doesn't do anything

Profile icon
CSharpIsGud

@CTALENT shutdown /s /t 10 only works on windows systems, repl.it runs linux

Profile icon
Codemonkey51

Lol

Profile icon
ChezTacoz

@Codemonkey51 did you let it shut down your computer or did you cancel?

Profile icon
Codemonkey51

I tested in repl and the program restarted lol @ChezTacoz

Profile icon
ChezTacoz
Profile icon
ChezTacoz

@Codemonkey51 it's supposed to shut down your computer

Profile icon
Codemonkey51

Ye that's y I didn't download it @ChezTacoz

Profile icon
ChezTacoz
Profile icon
Codemonkey51