Skip to content
Sign upLog in
← Back to Community

ASCII Shooter Game

Profile icon
DynamicSquidHacker

Honk Honk YES! quote from

@DannyIsCoding
, originally taken from
@HahaYes
.

Ignore that. Anyway,


It might not work

Hey guys! I've been working on this a little bit now, and I think it's done. I was going to work on this project a little longer, but school's almost over and I really want to get some other C++ projects out of the way before it ends.

Also special thanks to:

So thanks guys! You really helped me a lot!


Enjoy :)

Voters
Profile icon
TonyYin1
Profile icon
DevFnu
Profile icon
SilvermoonCat
Profile icon
PatelRayan
Profile icon
CosmicWarrior
Profile icon
rainbowduckie
Profile icon
AaronMa4
Profile icon
angrydoge
Profile icon
programmeruser
Profile icon
viraatvv
Comments
hotnewtop
Profile icon
HahaYes

Wow, is this a thing now? Well if Honk Honk Yes is taken..... how about He He Yes?

Profile icon
DynamicSquid

@HahaYes
lol xD

Profile icon
HahaYes

@DynamicSquid
my accuracy in this game is worse than a stormtrooper

Profile icon
DynamicSquid

@HahaYes
oof lol

Profile icon
HahaYes

@DynamicSquid
yeah.... I guess it is because of the ascii

Profile icon
firefish

@HahaYes
Erm... Ho Ho Yes sounds like Santa, we can't have that.

Profile icon
firefish

@HahaYes
HahaNo

Profile icon
HahaYes

@johnstev111
whoa whoa whoa... wait a sec

Profile icon
DynamicSquid

@HahaYes
fight, fight, fight...

Profile icon
HahaYes

@DynamicSquid
squid slap

Profile icon
HahaYes

@DynamicSquid
Dun DUN FIGHT

Profile icon
DynamicSquid

@HahaYes
MAXIMUM DAMAGE

Profile icon
HahaYes

@DynamicSquid
uh oh STINKY

Profile icon
firefish

@HahaYes
HahaNo is officially trademarked by Firefish Corporation
@DynamicSquid

Profile icon
firefish
Profile icon
DungeonMaster00
Profile icon
HahaYes

@nk1rwc
bruh what?

Profile icon
MemeManHimself

pretty nice dude. I like the colors and just not knowing what the heck these little letter bois are gonna do next

Profile icon
DynamicSquid

@TheMemeManHimse
oh thanks!

Profile icon
MemeManHimself

@DynamicSquid
np dude!

Profile icon
aidanrol

Wow...

Profile icon
DynamicSquid

@aidanrol
thanks!

Profile icon
Bookie0

Cool! Thanks for mentioning me =)

Profile icon
DynamicSquid
Profile icon
ShivankChhaya

This is awesome! If you want to, then you can maybe try to add coins and/or make an account for the user? Also, if you want to, maybe when bullets hit each other, you could create like a 3x3 explosion and it gives one hit to everybody in range. It is your choice if you want to add it.

Profile icon
DynamicSquid

@ShivankChhaya
thanks for the feedback!

Profile icon
studentAlfredAl

Dang, this is a great game! Keep up the great work! :D

Profile icon
DynamicSquid

@studentAlfredAl
thank you!!

Profile icon
studentAlfredAl
Profile icon
CodingGoose

Honque Honque Oui! This game is cool.

Profile icon
DynamicSquid
Profile icon
Nettakrim

you can jump over bullets, meaning you can continue shooting at a letter, also if you stand inside a letter it cant hurt you
also:
image


also also i forked it to reduce flicker and make it easier to tell whats going on
https://repl.it/@Nettakrim/py-Shooter#main.py

Profile icon
DynamicSquid

@Nettakrim
oh that's actually does look a little better! I was thinking of doing that, but I thought it'd look bad lol

Profile icon
ChezCoder

@DynamicSquid
i think i found a way to remove the flicker, testing it...

Profile icon
Nettakrim

@ChezCoder
a way to remove flicker... if it works that will be very usefull

edit: looked at your repls, found it and wow that looks good

Profile icon
Nettakrim
def clear(): print("\033[0;0H")

instead you can just do this

also if you have a menu system that works like this

a=func1 b=func2 enter an option
a=func1 b=func2 enter an option a "hi"

you can do
\033[J at the end of the input
to clear the "hi" text

usefull website

also print("\033[?25l",end="") will remove the cursor
and print("\033[?25h",end="") will put it back

Profile icon
DynamicSquid

@Nettakrim
oh that's cool, didn't know that. I'm not that familiar with linux so I'm still learning about ansi

Profile icon
[deleted]

image

don't mind the Key baord intturrupt, I got that error

Profile icon
DynamicSquid

@NeilYe
yeah, that's because you died lol

Profile icon
firefish

@DynamicSquid
Make it error code 0 upon exit?

Profile icon
[deleted]

@DynamicSquid
oh, Thanks! but please make it into a string so I won't be freaking out.

Profile icon
DynamicSquid

@NeilYe
there! i fixed it :)

Profile icon
Coder100

Nice!

Profile icon
DynamicSquid

@Coder100
thanks!

Profile icon
BenHird

hi

Profile icon
TerrorbuildLuna

Great game! Do you mind if I borrow this for a machine learning project I'm working on?

Profile icon
Highwayman

The addiction level of this game is above anything else I've ever played on repl.it share so sick XD

Profile icon
DynamicSquid

@Highwayman
yay! thank you!

Profile icon
Highwayman
Profile icon
HackerMan0303

Do you want to make a collaborative repl ? A game in html, css and js ?

Profile icon
DynamicSquid

@HackerMan0303
no, sorry

Profile icon
firefish

@DynamicSquid
Remember: Arrow keys.

Profile icon
DynamicSquid

@johnstev111
no clue how, sorry :)

Profile icon
firefish

@DynamicSquid
map up arrow to w, map down arrow to s et cetera

Profile icon
SpaceFire

how the diggigidy darn did you program the enemies?

Profile icon
DynamicSquid

@SpaceFire
umm.. idk, typed some keys on my keyboard, and things worked

Profile icon
ChezCoder

Awesome! Can i help with threading? (make the game run even when the user is not pressing anything)

Profile icon
DynamicSquid

@ChezCoder
Oh yeah, sure! I actually had SOOOO much problems trying to get threading to work in Python it's completely insane. This is my first real python project, so I don't know much, but I think Python has a GIL or something that prevents that, but I think there some workarounds to that but I have no clue how. So do you just wanna fork the repl and maybe invite me over?

Profile icon
ChezCoder

@DynamicSquid
sure! Its pretty simple :D

Profile icon
Jakman

@DynamicSquid
python threading is easy bro. Read the docs

Profile icon
DynamicSquid