Ask coding questions

← Back to all posts
I cant upload a 4.5 gb file
Beau222 (1)

Help plz lol i cant upload a 4.5 gb file to my website

Answered by Coder100 (18882) [earned 5 cycles]
View Answer
Comments
hotnewtop
Coder100 (18882)

The reason why you can't is because it takes a super long time to process that much data, so be patient.

Beau222 (1)

@Coder100 ok but if i try to upload it it says: There was an error uploading: (my file)

Coder100 (18882)

yeah probably because it was too big @Beau222

Beau222 (1)

@Coder100 but it is 4.5 gb not 5

Coder100 (18882)

doesn't matter
your computer probably can't handle it -- maybe it doesn't have enough memory to process it? @Beau222

Coder100 (18882)

yeah
see

a tablet most likely doesn't have enough processing power to process something that large, but you can try again. @Beau222

Beau222 (1)

@Coder100 Hi again, im at school now and im trying it from a chromebook but thats not working either

FishballNooodle (211)

Checked again the limit is 500 MB/repl with hacker Plan

codingjlu (481)

So I uploaded a list of almost all the English words onto Replit, and I wasn't able to directly upload it. Instead, I wrote a short script to send a request and save the file (https://replit.com/@codingjlu/IsThatARealWord).

Saml2020 (66)

The limit per repl is actually 1gb, the 5gb amound is per account.

McJoe21 (2)

For scripts just split into separate files and references to each in other files will also make work faster.

As your only using what's needed

SixBeeps (5331)

@McJoe21 Given that the file size is 4.5GB, I highly doubt that's one whole script lol. Probably an executable or something that can't be split.

McJoe21 (2)

@SixBeeps executable can download resources from Internet to make smaller or use zip extracter dialog

FishballNooodle (211)

There's a limit.
Suggest you use a 3rd party api and retrieve data from it

Beau222 (1)

@FishballNooodle Hi, what is the limit for hacker plan because i have the hacker plan.

FishballNooodle (211)

@Beau222
5gb including the packaging

Beau222 (1)

@FishballNooodle per repl or my whole acc?

Beau222 (1)

@FishballNooodle hmm weird cuz rn its only 10mb and i am trying to upload a 4.5gb file